Home Unusual thoughts Πρωϊνο ξυπνημα; Ναι, ευχαριστω!

Πρωϊνο ξυπνημα; Ναι, ευχαριστω!

0 comment

Τα πρωϊνά μου είναι χαρά. Είναι ο δικός μου χρόνος, όπου ξεκινάω τη μέρα όπως μου αρέσει. Χωρίς στρες, γιατί ξυπνάω νωρίς, τρεις ώρες νωρίτερα απ’ όταν ξεκινάω δουλειά.

Αυτή είναι η συνταγή που μου προσφέρει ένα όμορφο πρωϊνό, κάθε μέρα, και όχι μόνο στις διακοπές μου. Και βέβαια, αυτά που περιγράφω δεν ισχύουν για όλους και σε όλες τις περιπτώσεις, ιδίως όταν έχουμε υποχρεώσεις και άλλους ανθρώπους να εξαρτώνται από εμάς. Όμως μπορούμε κάτι να κρατήσουμε για τον εαυτό μας το πρωϊνό, να ξυπνήσουμε 10 λεπτά νωρίτερα και αυτά τα 10 λεπτά να τα αφιερώσουμε σε εμάς.

06:35 Καλό ξύπνημα, σημαίνει ποιοτικός βραδινός ύπνος

Όχι δεν υποφέρω. Το ξύπνημά μου έρχεται φυσικά, γιατί έχω πάει για ύπνο νωρίς το βράδι. Κοιμάμαι πάνω από 7 ώρες τη μέρα.

Πώς τα κατάφερα να ξυπνάω έτσι νωρίς; Συστηματικά, κάθε μέρα μετά τις καλοκαιρινές μου διακοπές έβαζα το ξυπνητήρι 5 λεπτά νωρίτερα. Ξεκίνησα από 07:45 και έφτασα εδώ. Τις καθημερινές βέβαια, όχι το ΣΚ.

Το ξυπνητήρι μου έχει και ήχους με κελαϊδήματα, αλλά δεν το βάζω γιατί μπερδεύομαι και βλέπω όνειρο με πουλάκια.

Το έξυπνο ξυπνητήρι μου, ανακάλυψη της αδερφής μου, είναι σωτήριο. Μισή ώρα πριν χτυπήσει, εκπέμπει σταδιακά απαλό ‘φυσικό’ φως, δίνοντας έτσι στον έγκεφαλο το μήνυμα ότι ξημερώνει. Και στις 06:35 ανοίγω τα μάτια μου ακούγονας ήρεμη κλασσική μουσική από το Τρίτο Πρόγραμμα. Γιατί στις 06:35 ακριβώς; Γιατί πέντε λεπτά νωρίτερα παίζει τον Εθνικό Ύμνο σε όλη του την έκταση από παιδική χορωδία. Ε αυτό το ξύπνημα, όχι, δεν θα το άντεχα!

Πρωϊνός διαλογισμός

Ξεκίνησα δοκιμαστικά για ένα πεντάλεπτο και μου έγινε απαραίτητος εδώ και 6 μήνες. Ανάβω ένα κερί και αρωματικό στικ, ανοίγω το παράθυρο και για 10 πολύτιμα λεπτά καθαρίζω τις σκέψεις μου και συντονίζομαι θετικά για την ημέρα που ακολουθεί. Τώρα που αργεί να ξημερώσει, το κερί με σώζει από τα ηλεκτρικά φώτα που δεν τα αντέχω πρωί-πρωί!

Διατάσεις – Γιόγκα

Άλλη μία καλή συνήθεια που στην αρχή μου φαινότανε βουνό. Πλέον δεν μπορώ χωρίς τις απαραίτητες διατάσεις που σώζουν τη μέση μου από το 8-ωρο καθισιό και τα μαρτυρικά λουμπάγκο. Όσο για τη Γιόγκα, την επανέφερα σιγά-σιγά, με σύστημα, συμβουλές από δασκάλα και μεγάλη προσοχή γιατί αν δεν ξέρεις μπορεί να γίνει επικίνδυνη. Βάζω απαλή μουσική και κάνω τους Χαιρετισμούς στον Ήλιο ενώ η μέρα ξημερώνει. Αυτό για 12-20 λεπτά, ανάλογα με το χρόνο που έχω.

Πρωϊνό

Το καλύτερο γεύμα της μέρας! Χάρη στις συμβουλές της διατροφολόγου μου, Ειρήνης Χριστάκη, έχω ποικιλία από νόστιμες, θρεπτικές και υγιεινές προτάσεις. Σίγουρα όχι κρουσάν, τοστάκια και σφολιάτες (ένας τρώει 10 παχαίνουν).

  • Smoothie από φρούτα και αμυγδαλόγαλα
  • Κεφίρ με ξηρούς καρπούς, βρώμη και μέλι
  • Fin Crisp με φυστικοβούτυρο ή με μέλι και ταχίνι
  • Γιαούρτι με μέλι και καρύδια
  • Αυγό ποσέ, αβοκάντο και ψωμί
  • Για ρόφημα: τσάι (αγαπώ Yogi Tea) – κουρκουμά latte – τσάι του βουνού – πράσινο χυμό (green juice σούπερ, ανεβάζω τη συνταγή στο How to).

Διάβασμα

Όσο τρώω ακούω τις ειδήσεις στο ραδιόφωνο και χαζεύω λίγο τα sites. Προτιμώ όμως αυτό να μην το πολυκάνω γιατί ξεχνιέμαι και χασομεράω. Καλύτερα λοιπόν είτε διαβάζω το βιβλίο μου είτε βλέπω τη λίστα με τις προσωπικές μου δουλειές στο σημειωματάριό μου.

Ντύσιμο – Μπάνιο

Έχω ετοιμάσει τα ρούχα και την τσάντα μου από το βράδι, κι’ έτσι δεν χάνω χρόνο ατενίζοντας τη ντουλάπα μου. Το ίδιο έχω κάνει και με το φαγητό και τα σνακ που παίρνω για το γραφείο.

Φορτωμένη (πώς τα καταφέρνω!) με 2-3 τσάντες ξεκινάω για το γραφείο. Η διαδρομή μου είναι Μετρό και 20’ περπάτημα σε πράσινους δρόμους του Χαλανδρίου. Έτσι κερδίζω λίγη ακόμα άσκηση και γλυτώνω το μαρτύριο της κίνησης στην ανεκδίγητη Κηφισίας.

Καλή μέρα!

You may also like

Leave a Comment